Ministrstvo za pravosodje
Župančičeva 3
1000 Ljubljana
Ljubljana, 17.10.2018
Spoštovani,
v medijih smo brali o nameri Vlade Republike Slovenije, da postopek s predlogom Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) začne znova, da torej besedilo, ki ga je prejšnja Vlada v začetku aprila 2018 že potrdila in poslala v Državni zbor, ponovno pregleda in po potrebi spremeni.
Kot nekdanji informacijski pooblaščenki, njeni namestnici in danes odvetnicama, ki se poglobljeno ukvarjata s področjem prava varstva osebnih podatkov, nama ni vseeno, da bi nas nekonsistenten in nomotehnično šibak zakon uvrstil med države, ki so slabo razumele pomen Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR).
Naj naštejemo samo nekaj nejasnosti.
Uredba ne ločuje med pravnimi temelji v javnem in zasebnem sektorju, ZVOP-2 pa recimo uvaja za javni sektor nov pravni temelj (glejte 8/3 člen verzije teksta, ki je bila objavljena aprila 2018), povsem nelogična sta tudi člena 8/6 in 8/7. Glede na določbe Uredbe se sprašujemo, zakaj je sploh potrebno ločevanje na pravne temelje v javnem in zasebnem sektorju. Česa takšnega v drugih, že sprejetih zakonih v državah članicah, nismo opazili. S strukturo pravnih podlag v 8. in 9. členu osnutka se ustvarja nek vtis hierarhije pravnih podlag, za kar Uredba ne daje prav nobenih osnov za takšne zaključke, nasprotno, po smernicah Delovne